Artykuł sponsorowany

Zasady prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów?

Zasady prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów?

Prowadzenie Ksiąg Przychodów i Rozchodów to skomplikowane zadanie, które wymaga wiedzy i doświadczenia w tym zakresie. Księgi te są rodzajem ewidencji, w której zaznaczone są wszystkie wpływy i wydatki firmy. To najłatwiejszy sposób na rozliczenie się z urzędem skarbowym. O czym jednak należy pamiętać przy prowadzeniu tego typu ewidencji?

Kto musi prowadzić Księgę Przychodów i Rozchodów?

Obowiązek prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów jest związany z opodatkowaniem firmy na zasadach ogólnych lub podatku liniowym. Dotyczy także jednoosobowych działalności gospodarczych, spółek jawnych oraz cywilnych, jakie założone są przez osoby fizyczne. To także konieczność w przypadku podmiotów, które uzyskały przychody netto za ostatni rok podatkowy w wysokości nie większej niż 2000000 euro o równowartości polskiego złotego. Obowiązek prowadzenia Księgi Przychodów i Rozchodów nie dotyczy podatników w zaawansowanym wieku i po poważnej chorobie. W takiej sytuacji wystarczy złożyć wniosek do urzędu skarbowego na miesiąc wcześniej, niż planuje się zrezygnować z prowadzenia ksiąg. Jeśli szukasz profesjonalnego wsparcia w tym zakresie, to księgowość dla firm z Poznania we wszystkim Ci pomoże!

O czym pamiętać prowadząc Księgę Przychodów i Rozchodów?

Osoby, które prowadzą działalność na zasadach uproszczonych w Księdze Przychodów i Rozchodów muszą zaksięgować każdy przychód, zakup towarów handlowych czy materiałów podstawowych. Wpisowi nie podlegają z kolei zaliczki dotyczące dostawy lub sprzedaży produktów, wykonania usługi, a także jednorazowa pomoc na rozpoczęcie działalności. Należy jednak pamiętać, że prowadzenie ksiąg wymaga wiedzy z zakresu obowiązujących przepisów prawa księgowego. Właśnie dlatego warto skorzystać z pomocy, jaką oferuje Kancelaria Podatkowa Rachunkowość.pl, która dba o komfort swoich Klientów.

Jakie zalety ma prowadzenie Ksiąg Przychodów i Rozchodów przez biura podatkowe?

Fachowcy z biur podatkowych mają aktualną wiedzę, która pozwoli uniknąć wszelkich pomyłek. Korzystając z ich pomocy, zyskuje się kompleksową pomoc i oszczędność czasu. Doświadczony doradca podatkowy poinformuje również m.in. o możliwości wliczenia w koszty prowadzenia działalności wszystkich wydatków, jakie związane są z uzyskaniem wszelkich możliwych przychodów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.