Materiał Partnera

Zakładanie konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS

Zakładanie konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS

Dążenie do maksymalnej digitalizacji pozwala na ułatwienie wykonywania wielu obowiązków – zarówno przez osoby fizyczne, jak i właścicieli przedsiębiorstw. Także dane pochodzące z ZUS zostały przeniesione do sieci. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest Platforma Usług Elektronicznych ZUS i jak krok po kroku założyć na niej swojego konto.

Do czego służy Platforma Usług Elektronicznych ZUS?

Platforma Usług Elektronicznych ZUS, w skrócie PUE ZUS to portal internetowy, w którym można załatwić wiele spraw dotyczących usług świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Dzięki założeniu konta na PUE ZUS można wykonać następujące czynności:

  • zobaczyć dane, które zostały zgromadzone w ZUS,
  • przekazać dokumenty dotyczące ubezpieczenia,
  • składać wnioski i otrzymywać odpowiedzi na nie,
  • zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi na nie,
  • umawiać się na spotkania w jednostce ZUS,
  • korzystać z pomocy Centrum Obsługi Telefonicznej,
  • korzystać z systemu kierowania ruchem klientów we wszystkich placówkach ZUS.

Z usług, które są dostępne na platformie PUE, mogą skorzystać wszyscy ci, którzy ukończyli 13 lat, założyli konto na PUE i potwierdzili swoją tożsamość. Niemniej z PUE ZUS najczęściej korzystają właściciele przedsiębiorstw, którzy ze względu na prowadzone przez siebie biznesy nie mają czasu na wizyty w urzędach.

Jak założyć konto na PUE ZUS?

By jednak móc korzystać z PUE ZUS, konieczne jest założenie na tym portalu swojego konta. Wielu przedsiębiorców korzysta w tym celu z pomocy doradców podatkowych, takich jak na przykład biuro podatkowe Grażyny Jabłońskiej. Choć istnieją oferty bankowe, warto jednak rozważyć skorzystanie ze wsparcie profesjonalnego doradcy podatkowego.

W każdym razie na proces zakładania takiego konta składają się zazwyczaj te same kroki podstawowe i ewentualne czynności dodatkowe. By zarejestrować konto na PUE, należy przede wszystkim wykonać 8 kluczowych kroków.

  1. Odnaleźć pole do rejestracji na www.zus.pl.
  2. Wybrać sposób rejestracji.
  3. Wskazać metodę rejestracji.
  4. Podać swój adres e-mail i ewentualnie nr telefonu.
  5. Ustalić swoje hasło.
  6. Zaznaczyć, że nie jest się robotem, zapoznać się z regulaminem i go zaakceptować.
  7. Kliknąć „Zarejestruj profil”.
  8. Odnaleźć login do portalu PUE ZUS w swojej skrzynce e-mail.

I gotowe – konto na PUE ZUS zostało założone. Od teraz można korzystać ze wszystkich usług oferowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, pozbywając się konieczności odbywania wizyty w urzędzie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję