Artykuł sponsorowany

Zakładanie konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS

Zakładanie konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS

Dążenie do maksymalnej digitalizacji pozwala na ułatwienie wykonywania wielu obowiązków – zarówno przez osoby fizyczne, jak i właścicieli przedsiębiorstw. Także dane pochodzące z ZUS zostały przeniesione do sieci. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest Platforma Usług Elektronicznych ZUS i jak krok po kroku założyć na niej swojego konto.

Do czego służy Platforma Usług Elektronicznych ZUS?

Platforma Usług Elektronicznych ZUS, w skrócie PUE ZUS to portal internetowy, w którym można załatwić wiele spraw dotyczących usług świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Dzięki założeniu konta na PUE ZUS można wykonać następujące czynności:

  • zobaczyć dane, które zostały zgromadzone w ZUS,

  • przekazać dokumenty dotyczące ubezpieczenia,

  • składać wnioski i otrzymywać odpowiedzi na nie,

  • zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi na nie,

  • umawiać się na spotkania w jednostce ZUS,

  • korzystać z pomocy Centrum Obsługi Telefonicznej,

  • korzystać z systemu kierowania ruchem klientów we wszystkich placówkach ZUS.

Z usług, które są dostępne na platformie PUE, mogą skorzystać wszyscy ci, którzy ukończyli 13 lat, założyli konto na PUE i potwierdzili swoją tożsamość. Niemniej z PUE ZUS najczęściej korzystają właściciele przedsiębiorstw, którzy ze względu na prowadzone przez siebie biznesy nie mają czasu na wizyty w urzędach.

Jak założyć konto na PUE ZUS?

By jednak móc korzystać z PUE ZUS, konieczne jest założenie na tym portalu swojego konta. Wielu przedsiębiorców korzysta w tym celu z pomocy doradców podatkowych, takich jak na przykład biuro podatkowe Grażyny Jabłońskiej. Choć istnieją oferty bankowe, warto jednak rozważyć skorzystanie ze wsparcie profesjonalnego doradcy podatkowego.

W każdym razie na proces zakładania takiego konta składają się zazwyczaj te same kroki podstawowe i ewentualne czynności dodatkowe. By zarejestrować konto na PUE, należy przede wszystkim wykonać 8 kluczowych kroków.

  1. Odnaleźć pole do rejestracji na www.zus.pl.

  2. Wybrać sposób rejestracji.

  3. Wskazać metodę rejestracji.

  4. Podać swój adres e-mail i ewentualnie nr telefonu.

  5. Ustalić swoje hasło.

  6. Zaznaczyć, że nie jest się robotem, zapoznać się z regulaminem i go zaakceptować.

  7. Kliknąć „Zarejestruj profil”.

  8. Odnaleźć login do portalu PUE ZUS w swojej skrzynce e-mail.

I gotowe – konto na PUE ZUS zostało założone. Od teraz można korzystać ze wszystkich usług oferowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, pozbywając się konieczności odbywania wizyty w urzędzie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.