Zakładanie konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS

Dążenie do maksymalnej digitalizacji pozwala na ułatwienie wykonywania wielu obowiązków – zarówno przez osoby fizyczne, jak i właścicieli przedsiębiorstw. Także dane pochodzące z ZUS zostały przeniesione do sieci. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest Platforma Usług Elektronicznych ZUS i jak krok po kroku założyć na niej swojego konto.
Do czego służy Platforma Usług Elektronicznych ZUS?
Platforma Usług Elektronicznych ZUS, w skrócie PUE ZUS to portal internetowy, w którym można załatwić wiele spraw dotyczących usług świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Dzięki założeniu konta na PUE ZUS można wykonać następujące czynności:
- zobaczyć dane, które zostały zgromadzone w ZUS,
- przekazać dokumenty dotyczące ubezpieczenia,
- składać wnioski i otrzymywać odpowiedzi na nie,
- zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi na nie,
- umawiać się na spotkania w jednostce ZUS,
- korzystać z pomocy Centrum Obsługi Telefonicznej,
- korzystać z systemu kierowania ruchem klientów we wszystkich placówkach ZUS.
Z usług, które są dostępne na platformie PUE, mogą skorzystać wszyscy ci, którzy ukończyli 13 lat, założyli konto na PUE i potwierdzili swoją tożsamość. Niemniej z PUE ZUS najczęściej korzystają właściciele przedsiębiorstw, którzy ze względu na prowadzone przez siebie biznesy nie mają czasu na wizyty w urzędach.
Jak założyć konto na PUE ZUS?
By jednak móc korzystać z PUE ZUS, konieczne jest założenie na tym portalu swojego konta. Wielu przedsiębiorców korzysta w tym celu z pomocy doradców podatkowych, takich jak na przykład biuro podatkowe Grażyny Jabłońskiej. Choć istnieją oferty bankowe, warto jednak rozważyć skorzystanie ze wsparcie profesjonalnego doradcy podatkowego.
W każdym razie na proces zakładania takiego konta składają się zazwyczaj te same kroki podstawowe i ewentualne czynności dodatkowe. By zarejestrować konto na PUE, należy przede wszystkim wykonać 8 kluczowych kroków.
- Odnaleźć pole do rejestracji na www.zus.pl.
- Wybrać sposób rejestracji.
- Wskazać metodę rejestracji.
- Podać swój adres e-mail i ewentualnie nr telefonu.
- Ustalić swoje hasło.
- Zaznaczyć, że nie jest się robotem, zapoznać się z regulaminem i go zaakceptować.
- Kliknąć „Zarejestruj profil”.
- Odnaleźć login do portalu PUE ZUS w swojej skrzynce e-mail.
I gotowe – konto na PUE ZUS zostało założone. Od teraz można korzystać ze wszystkich usług oferowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych, pozbywając się konieczności odbywania wizyty w urzędzie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana