Artykuł sponsorowany

W jakim celu i w jaki sposób numeruje się etykiety różnych produktów?

W jakim celu i w jaki sposób numeruje się etykiety różnych produktów?
We współczesnych przedsiębiorstwach stosuje się różne zabiegi, dzięki którym praca w firmie ma być zoptymalizowana, a dzięki temu zakład sukcesywnie generował coraz większe zyski. Z tego względu przedsiębiorcy dążą do tego, by każdy możliwy obszar dotyczący ich biznesu był stale kontrolowany. Numerowanie etykiet różnych towarów jest jednym ze sposobów monitorowania pracy typowo produkcyjnej.

Jaki jest cel numerowania etykiet?

Trzeba przyznać, że numerowanie etykiet różnych produktów jest aktualnie bardzo popularne pośród zakładów produkcyjnych i jest ku temu kilka ważnych powodów. Systemy numerujące na liniach produkcyjnych wdrażane są przede wszystkim po to, by przedsiębiorcy mogli mieć pod stałą kontrolą wszystkie swoje produkty, które trafiły do obrotu rynkowego – wyjaśnia ekspert z firmy REA JET.

Wiele firm decyduje się na wdrożenie systemu numerowania etykiet po to, by monitorować liczbę produktów, które wyjeżdżają z zakładu produkcyjnego. Dzięki temu przedsiębiorcy mają kontrolę nad tym, czy plany produkcyjne zostały zrealizowane i czy firma wyprodukowała tyle towaru, ile miała w zamierzeniu. Numerowanie etykiet jest w tym przypadku dodatkowym zabezpieczeniem przed ewentualną pomyłką w dokumentach magazynowych i logistycznych. Należy pamiętać, że nieścisłości w dokumentacji nie muszą wynikać wyłącznie z błędów popełnionych na etapie produkcyjnym, do pomyłek dochodzi też w trakcie rozprowadzania towaru.

Numerowanie etykiet różnych produktów wdrażane jest też między innymi po to, by przedsiębiorstwa stale mogły kontrolować stan magazynowy etykiet. W tym celu nanosi się na podkładzie nośnym (albo bezpośrednio na etykiecie) liczby w rosnącej lub malejącej kolejności. Możliwe jest też umieszczanie numerów na przykładowo co drugim lub co trzecim podkładzie bądź etykiecie. W zakładach przemysłowych monitorowanie pracy całej linii produkcyjnej jest niezwykle ważne, dzięki temu wiadomo, ile towaru zostało zużyte, a ile jeszcze zostało. W ten sposób praca danego przedsiębiorstwa jest w jakimś stopniu zoptymalizowana – do czego dążą wszystkie firmy.

W jaki sposób numeruje się etykiety?

Numeracja etykiet nie jest procesem nazbyt skomplikowanym. W celu jej wykonywania potrzebne jest zaopatrzenie przedsiębiorstwa w specjalną drukarkę do numerowania etykiet. W przypadku każdego takiego urządzenia obowiązuje konkretny wymóg dotyczący minimalnej i maksymalnej szerokości etykiety, podobnie zresztą określana jest szerokość głowicy drukującej. Numerowanie wykonać można zarówno w czarnym kolorze, jak i innym – wszystko zależy do preferencji danego przedsiębiorstwa.

Dobrze wiedzieć, że w zakresie tego procesu istnieje kilka różnych możliwości. Przede wszystkim można wykonać nadruk numerów w malejącej lub rosnącej kolejności. Nie ma też konieczności, by numery pojawiały się na każdej etykiecie (lub na jej podkładzie). Dzięki specjalnym drukarkom wykonać można nadruk zmiennych kodów kreskowych, kodów promocyjnych czy kodów QR. Poza tym, korzystając z systemu numerowania etykiet, wykonać można nadruki numerów seryjnych na tabliczkach znamionowych, a nawet na hologramach.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.