SEO lokalne a usługi księgowe i finansowe – z jakimi wiążą się zaletami?

SEO lokalne a usługi księgowe i finansowe – z jakimi wiążą się zaletami?

Prowadzisz biuro rachunkowości? Jesteś księgowym lub doradcą finansowym? Jeśli tak, to koniecznie sprawdź, co przynosi lokalne SEO. Przeczytaj, na czym dokładnie polega pozycjonowanie stron internetowych. Dlaczego warto posiadać wizytówkę przedsiębiorstwa w Google Moja Firma? Sprawdź, co warto wiedzieć o SEO w branży finansów. Zapraszamy do lektury naszego poradnika.

SEO lokalne a usługi księgowe i finansowe – ważne informacje

Lokalnym SEO określa się działania, które prowadzą do zwiększenia widoczności strony WWW na dane zapytania. Wiążą się z daną lokalizacją, a więc:

  • miastem
  • regionem
  • dzielnicą

Dzięki wdrożeniu pozycjonowania lokalnego Twoja strona internetowa znajdzie się wysoko w wyszukiwarce. Lokalne zapytania pozwalają internautom znaleźć firmę lub usługi w okolicy. Dlatego jeśli chcą odszukać w swoim mieście usługi księgowe lub finansowe, to wpisują takie hasła jak:

  • bank Rzeszów
  • księgowa Warszawa
  • księgowy Kraków

Nie zawsze jednak użytkownicy wpisują hasło z lokalizacją. Na podstawie lokalizacji internautów Google przedstawia im lokalne wyniki dla banków czy księgowych znajdujących się najbliżej.

SEO lokalne a branża księgowo-finansowa

Lokalne SEO to dobry pomysł dla firm, które działają w branży księgowo-finansowej. Dotyczy to zarówno biur rachunkowych czy księgowych, jak również sieci banków, które prowadzą stacjonarnie działalność w danej miejscowości lub województwie. Lokalne usługi księgowo-finansowe przeznaczone są dla osób, które nie radzą sobie samodzielnie z finansami i potrzebują pomocy. Jeśli prowadzisz sieć banków w różnych miastach, to lokalne SEO będzie dobrym rozwiązaniem dla Twojego biznesu. Pozycjonowanie sprawdzi się w szczególności w większych miastach o dużej konkurencyjności.

Lokalna optymalizacja – definicja

Aby wdrożyć lokalne SEO, potrzebne jest posiadanie stacjonarnego adresu. Zwykle biura rachunkowe lub banki mają stacjonarną siedzibę pod danym adresem, gdzie przyjmują klientów. Zbudowanie lokalnej widoczności będzie możliwe nie tylko dzięki zoptymalizowaniu strony internetowej, ale także zadbaniu o prowadzące do strony internetowej linki. Dlatego na serwisie muszą się znaleźć informacje o adresie, a także:

  • nazwa firmy
  • numer telefonu
  • godziny pracy

Informacje te powinny się znaleźć w zakładce „Kontakt”. W celu zwiększenia widoczności na podstronach należy umieścić dane kontaktowe do biura rachunkowego czy gabinetu księgowego. Muszą być oznaczone danymi strukturalnymi, czyli schema org. Dzięki temu roboty rozpoznają i rozumieją treść strony WWW w zakresie usług księgowo-finansowych. Ważne, aby umieścić frazy z lokalizacją na serwisie. Przykłady:

  • miasta np. biuro rachunkowe w Katowicach
  • dzielnicy np. księgowy na Żoliborzu
  • regionu np. bank w Opolskiem

Informacje powinny się również znaleźć w tagach title czy nagłówkach H1, a także w treści strony internetowej. Ważne, aby były naturalne, a więc odmieniane. Przykład: NIE „Biuro rachunkowe Katowice”, TAK „Biuro rachunkowe w Katowicach”. Artykuły poradnikowe z ciekawym contentem dodatkowo poprawiają wizerunek Twojej firmy w sieci. Jak wygląda księgowanie dokumentów? Jakie usługi oferują banki? Podobne tematy na pewno przyciągną uwagę klientów. Im większa liczba użytkowników odwiedzi Twoją stronę, tym lepsza będzie Twoja pozycja w wyszukiwarce Google.

Nie można również zapomnieć o obecności w mediach społecznościowych, która ułatwi kontakt z potencjalnymi klientami. Prowadzisz sieć banków? W takim razie koniecznie stwórz dedykowane landing pages. Nazywa się nimi docelowe strony, które powinny być skierowane do klientów danego miasta lub dzielnicy. Dobrze, aby znalazły się na nich dane kontaktowe z nazwą danego działu. Można także dodać zdjęcia siedziby. Uzupełnieniem działań będzie dodanie do zdjęć atrybutów ALT. Jest to tekst alternatywny pliku graficznego. Nie można poza tym zapomnieć o opcji dodawania przez internautów ocen, czy wdrożeniu linkowania między podstronami.

Korzyści z Google Moja Firma

Google Moja Firma to darmowe narzędzie do promowania lokalnego firmy. Dzięki GMB w wyszukiwarce wyświetlają się dane o firmie, jak również na mapach Google. Wizytówka w Google My Business sprawdzi się zarówno przy gabinetach księgowych czy biurach rachunkowych, jak i sieciach banków. GMB sprawia, że Twój biznes może się pojawić wysoko w wynikach organicznych Google. Do zalet posiadania wizytówki zalicza się:

  • możliwość dodania oceny – właściciel firmy może na nie odpowiadać
  • budowa zaufania wśród internautów
  • szybki dostęp do informacji o firmie – pozwala na kontakt z klientem
  • możliwość dostępu do statystyk – pozwala kontrolować działania użytkowników czy umożliwia właścicielowi wizytówki dostęp do informacji, w jaki sposób klienci znaleźli firmę


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>



Korzyści z lokalnego SEO

Wdrożenie lokalnego SEO pozwala na dostęp do klientów w najbliższej okolicy. W zamian zyskuje się:

  • dostęp do klientów, którzy korzystają z urządzeń mobilnych – według raportu Gemius używa ich aż 76% użytkowników,
  • wzrost pozycji Twojego serwisu w lokalnych wynikach wyszukiwania – użytkownicy Internetu częściej klikają w wysokie pozycje
  • oszczędność kosztów i czasu w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz – frazy lokalne są mniej konkurencyjne w stosunku do ogólnych. W ten sposób widać szybciej efekty

Pracujesz w biurze rachunkowym lub w banku? Jesteś księgowym? Zastanów się nad wdrożeniem lokalnego SEO. Dzięki temu dotrzesz do klientów z najbliższej okolicy.

Źródło: Gemius

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.