Na czym polega cyfrowe zarządzanie jakością?
Na wydajność firmy wpływa wiele czynników. Bardzo istotnym elementem jest między innymi zarządzanie dokumentami czy trzymanie się obowiązujących przepisów. Nie zawsze jest to jednak takie proste. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi cyfrowe zarządzanie jakością, którego zadaniem jest doskonalenie procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Na czym to dokładnie polega?
Zarządzanie jakością – co to takiego?
Każda firma, której zależy na zaspokajaniu potrzeb klienta, będzie chciała się rozwijać i ulepszać swoje działanie. Celem zarządzania jakością jest zatem optymalizacja funkcjonowania przedsiębiorstwa na płaszczyźnie planowania, organizowania, przewodzenia oraz kontrolowania podjętych wysiłków. Skutkiem tych działań ma być poprawienie jakości produktów i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo.
Cyfrowe zarządzanie jakością
Zarządzanie jakością ma pomóc ulepszyć działanie firmy i wpłynąć na produkt końcowy. Proces ten może być dodatkowo usprawniony przez cyfryzację niektórych obszarów.
Cyfrowe zarządzanie jakością gwarantuje skuteczną administrację firmowych dokumentów, a nawet rejestr zachodzących procesów. Opcja ta oferuje również dotrzymywanie wszystkich terminów oraz protokołowanie i wersyfikację – dodaje pracownik firmy E.volution.
Z pomocą cyfrowego zarządzania jakością możliwe jest zatem sprawne dysponowanie dokumentami, szybkie przesyłanie ich między pracownikami oraz łatwe znalezienie potrzebnego pliku.
Nadzoruje ono również przypadki wadliwych produktów. Poza tym, z jego pomocą można kontrolować poziom kwalifikacji pracowników danej firmy. Cyfryzacja tej usługi czyni wszystkie procesy jeszcze prostszymi.
Czym jest moduł cyfrowego zarządzania jakością d.3?
D.3ecm jest narzędziem stanowiącym swego rodzaju centralny magazyn elektroniczny, w którym mogą być zapisane dokumenty poddane cyfryzacji. Umożliwia ono nadzór nie tylko nad aktami, ale również nad pocztą elektroniczną czy różnego rodzaju procesami zachodzącymi w danym przedsiębiorstwie. Moduł ten może współpracować z narzędziami oferowanymi przez Microsoft Office, które większość pracowników dobrze zna, dlatego ich obsługa nie powinna stanowić problemu. Zbiera on wszystkie dokumenty w jedno miejsce, dzięki czemu łatwo je znaleźć i udostępniać upoważnionym do tego osobom.
W ramach cyfrowego zarządzania jakością przeprowadza się również nadzór nad pocztą elektroniczną. Oznacza to między innymi, że e-maile odbierane i wysyłane przez pracowników są bezpieczne przechowywane oraz archiwizowane. Ponadto, wiadomości zostają posegregowane i uporządkowane w określonych miejscach, dzięki czemu łatwo znaleźć potrzebne informacje. Zarówno to, jak i inne działania podejmowane w ramach cyfrowego zarządzania jakością mogą znacznie usprawnić działanie przedsiębiorstwa. Zwiększy to wydajność pracowników i pozytywnie wpłynie na oferowane usługi. Warto zatrudnić firmę, która pomoże wdrożyć takie narzędzia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana