Artykuł sponsorowany

Na co zwrócić uwagę przy wyborze biura rachunkowego?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze biura rachunkowego?

Samodzielne prowadzenie księgowości firmy jest trudne, a często nawet niemożliwe – zwłaszcza przy pełnej księgowości. Dlatego wiele przedsiębiorców decyduje się na outsourcing usług księgowych do biura rachunkowego. Jest to rozwiązanie wygodne, a jednocześnie tańsze niż zatrudnienie specjalisty do spraw rachunkowości. Jednak na co zwrócić uwagę przy wyborze biura księgowego?

Doświadczenie

Biuro rachunkowe, które może pochwalić się długą obecnością na rynku, z pewnością przeprowadziło niejedną firmę przez meandry zmian podatkowych. Co więcej, doświadczenie wiąże się z większą wiedzą na temat wydanych wcześniej interpretacji i orzeczeń sądowych, co ma duże znaczenie w nietypowych przypadkach.

Dodatkowo specjaliści, którzy pracują w biurze rachunkowym od wielu lat doskonale wiedzą, w jaki sposób postępować z lokalnymi oddziałami ZUS, US i innymi jednostkami administracji publicznej, a więc bez obaw można powierzyć im pełnomocnictwo. Nie należy także zapominać o tym, że biura, które funkcjonowały na rynku przed 2014 rokiem, musiały uzyskać certyfikat księgowy Ministra Finansów, a więc pochwalić się kwalifikacjami niezbędnymi do świadczenia usług księgowych.

Rzetelność

Jedną z zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych jest rzetelność. Dotyczy to zresztą nie tylko pełnej księgowości, ale rozliczeń w ogóle – sytuacja majątkowa i finansowa firmy powinna być przedstawiona bezbłędnie. O rzetelności biura rachunkowego świadczy skrupulatność w każdej, nawet najmniejszej sprawie, a także przeprowadzanie wszelkich operacji gospodarczych i finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Poza tym o wysokiej jakości świadczonych usług decydują stała kontrola prawidłowości i kompletności wszystkich procedur oraz optymalne rozwiązania w przypadku wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości. Gwarancję bezpieczeństwa finansowego firmy zapewnia również ubezpieczenie OC, które jest obowiązkowe dla każdego biura rachunkowego.

Komunikatywność

Przepisy podatkowe są jednymi z najbardziej skomplikowanych. Dlatego przedsiębiorca, który zdecyduje się na outsourcing usług księgowych, np. do Kancelarii Podatkowej z Krakowa, powinien liczyć na wsparcie merytoryczne i doradztwo prawno-podatkowe przekazywane zrozumiałym językiem.

Choć wówczas to nie na nim, lecz na biurze rachunkowym spoczywa obowiązek obsługi księgowej, właściciel musi wiedzieć, co dzieje się w finansach jego firmy. Dzięki temu przedsiębiorca będzie miał pewność, że wymagane przepisami prawa podatkowego rozliczenia, deklaracje i sprawozdania są realizowane terminowo i bezbłędnie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.