Artykuł sponsorowany

Monitoring biura a RODO - co warto wiedzieć?

Monitoring biura a RODO - co warto wiedzieć?

Instalacja monitoringu w biurze wymaga znajomości przepisów RODO. Rozporządzenie to określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych, do których bez wątpienia należy nagrany wizerunek. Nieprzestrzeganie tych przepisów może przyczynić się do nałożenia na przedsiębiorcę dotkliwych kar finansowych. Podpowiadamy, na jakie aspekty ochrony danych zwrócić uwagę przed zainstalowaniem systemu monitoringu w biurze.

Czym jest RODO?

RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych to unijny dokument regulujący możliwości wykorzystania pewnych informacji. Dotyczy w szczególności naszej aktywności na stronach internetowych, jednak jego przepisy warto znać, nawet jeśli nie prowadzimy działalności w sieci. Danymi osobowymi są bowiem nie tylko informacje o naszej wirtualnej aktywności, ale przede wszystkim nazwisko, PESEL czy adres, które potrzebne są np. do sporządzania umów z klientami. Co więcej, jako dane osobowe traktowane są też nagrania z naszym udziałem wykonane przez kamery monitoringu.

Na czym polega monitoring wizyjny?

Systemy monitoringu umożliwiają śledzenie i rejestrowanie obrazu z zarejestrowanych na terenie obiektu kamer. Jest to jeden z najczęściej wybieranych sposobów poprawy bezpieczeństwa użytkowników budynku. Głównymi elementami takiej instalacji są kamery, urządzenia przesyłające obraz oraz rejestratory. Nowoczesne systemy umożliwiają uzyskanie bardzo precyzyjnych nagrań, umożliwiających identyfikację osób, a nawet odczytanie informacji z dokumentów. Z tego względu warto dobrze zaplanować rodzaj urządzeń oraz ich rozmieszczenie.

Czy RODO pozwala na montaż monitoringu w biurze?

Rozporządzenie nie zabrania instalacji systemu dozoru wizyjnego w biurze, urzędzie czy sklepie. Trzeba jednak pamiętać, aby instalując taki system wziąć pod uwagę zasady ochrony danych. Jak tłumaczą eksperci z firmy Electronics Box zajmującej się ochroną biur w Łodzi i okolicach, monitoring można zainstalować w celu poprawy bezpieczeństwa. Konieczne jest poinformowanie osób wchodzących na teren obiektu o możliwości rejestrowania wizerunku. Kamery trzeba rozmieścić w sposób ograniczający ich zasięg do niezbędnego obszaru. System powinien rejestrować jedynie obraz, bez dźwięku, gdyż w przeciwnym razie przedsiębiorca może narazić się na kary finansowe związane z nieuzasadnionym przetwarzaniem danych, a także wyciek utajnionych informacji.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.