Artykuł sponsorowany

Kto zajmuje się przeprowadzaniem audytów podatkowych?

Kto zajmuje się przeprowadzaniem audytów podatkowych?

Utrzymywanie przedsiębiorstwa w dobrej kondycji wymaga podejmowania szeregu rozmaitych działań. Jedną z czynności z tym związanych jest audyt podatkowy, który pozwala na przedwczesne wykrycie ewentualnych nieprawidłowości, a także na zrealizowanie niezbędnych korekt przywracających stabilność w firmie. Sprawdź, na czym on dokładnie polega i kto tak właściwie zajmuje się jego przeprowadzaniem. Zapraszamy do lektury.

Kiedy konieczne jest przeprowadzenie audytu podatkowego i kto go wykonuje?

Dzięki audytom podatkowym możliwe jest wykrycie ewentualnych nieprawidłowości i ich skorygowanie, przez co unika się kar nakładanych przez urzędy skarbowe. Należy jednak podkreślić, że audyty podatkowe wykonywane w Legionowie oraz wielu innych miejscowościach (w zależności od lokalizacji firmy, której dotyczą) dzieli się na dwa podstawowe rodzaje, na co wpływ ma przede wszystkim bazowy cel ich wykonywania oraz osoby zajmujące się ich przeprowadzaniem.

Zgodnie z art. 20zg. Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa audyt podatkowy przeprowadza Szef Krajowej Administracji Skarbowej wobec podatnika przed zawarciem umowy o współdziałanie (audyt wstępny) oraz w trakcie obowiązywania umowy o współdziałanie (audyt monitorujący) w celu sprawdzenia:

1) prawidłowości wypełniania obowiązków podatkowych;

2) skuteczności i adekwatności ram wewnętrznego nadzoru podatkowego.

Możliwy jest jednak również taki audyt, który zleca przedsiębiorca i który ma zostać zrealizowany w prowadzonej przez niego firmie. Ma on wówczas na celu ocenę podejmowanych przez niego działań (pośrednio lub bezpośrednio) w zakresie spełniania obowiązku podatkowego, a przeprowadzany jest przez doradców podatkowych będących przedstawicielami takich przedsiębiorstw jak Biuro rachunkowe ADF Lidmar z Legionowa.

Na czym polega audyt podatkowy?

W ramach audytu podatkowego wykonywanego przez doradców podatkowych podejmowane są następujące działania: analiza stanu prawnego przedsiębiorstwa, diagnoza stanu rozliczeń podatkowych, wskazanie operacji charakteryzujących się ryzykiem oraz wskazanie rozwiązań minimalizujących ryzyko podatkowe. Możliwa jest też ocena efektywności wdrożenia wybranych form kontroli wewnętrznych, a także ryzyka pojawienia się istotnych nieprawidłowości w firmie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.