Artykuł sponsorowany

Kryteria wyboru kamery do analizy ruchu

Kryteria wyboru kamery do analizy ruchu

Analiza ruchu wykonywana jest w wielu branżach przemysłowych związanych z badaniem materiałów i procesów chemicznych czy przeprowadzaniem testów zderzeniowych. Bardzo praktyczna jest też w takich dziedzinach, jak balistyka, lotnictwo czy motoryzacja. Przystosowane do tego celu kamery pozwalają na rejestrację ruchów z największą dokładnością, umożliwiając ich późniejszą analizę. Na co zwrócić uwagę przy wyborze takiej kamery? Sprawdźmy!

Prędkość kamery

Przede wszystkim istotnym czynnikiem jest prędkość kamery oraz rozdzielczość rejestrowanego obrazu. Parametry te powinny być dostosowywane w zależności od rodzaju ruchu, który ma zostać uchwycony. Do analizy ruchu wykorzystywane są modele kamer szybkich lub kamer ultraszybkich. Kamery szybkie są w stanie zarejestrować procesy nieuchwytne dla ludzkiego oka oraz znacznie wyróżniają się na tle standardowych urządzeń do nagrywania obrazu.

Kamery ultraszybkie natomiast rejestrują nawet miliard klatek na sekundę. Taka prędkość wykorzystywana jest np. do uchwytywania pękania, kawitacji, spalania, wyładowań elektrycznych oraz wielu innych procesów, które niemożliwe byłyby do zobaczenia w żaden inny sposób. Co istotne, nagrywanie może być kolorowe lub czarnobiałe, dzięki czemu można łatwo dostosować jego parametry do wymagań.

Wielkość i wytrzymałość kamery

Ważnymi kryteriami kamer przy ich wyborze są także wymiary i wytrzymałość. Urządzenia mogą mieć większe lub mniejsze rozmiary i być bardzo lekkie, a jednocześnie niezwykle wytrzymałe. Co więcej, wiele modeli wyposażonych jest w specjalnie wzmocnioną konstrukcję. Dzięki temu mogą bezproblemowo pracować w nawet bardzo trudnym i wymagającym środowisku, jakie często panuje w zakładach przemysłowych czy produkcyjnych. Są one odporne m.in. na wysokie i niskie temperatury, zmiany ciśnienia oraz wilgoć.

Dodatkowe oprogramowanie

Dokładna analiza ruchu nie może zostać w pełni przeprowadzona bez odpowiedniego oprogramowania, które znajdziesz w ofercie takich firm, jak np. EC TEST Systems. Rozwiązania technologiczne tego typu opierają się na skomplikowanych algorytmach, które umożliwiają automatyczne śledzenie wybranych kształtów i innych własności, takich jak kontrast czy kolor. Wszystko to wpływa na niezwykłą dokładność analizy ruchu zarejestrowanego na właściwie dostosowanej kamerze.  

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.