jakie wymogi trzeba spełnic aby sprzedawać fajerwerki

Szczyt zainteresowania fajerwerkami przypada na okres pomiędzy świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem. Sztuczne ognie są bowiem nieodłącznym elementem bali i imprez sylwestrowych, podczas których zebrani na nich goście pragną hucznie powitać Nowy Rok. Profesjonalne pokazy pirotechniczne są też organizowane w dużych miastach, aby każdy mieszkaniec mógł nacieszyć oczy zachwycającymi wielobarwnymi rozbłyskami na nocnym niebie w tę wyjątkową noc. Sprzedaż fajerwerków osiąga wtedy swoje maksimum.
Kto może sprzedawać sztuczne ognie?
Polskie prawo nie nakłada na sprzedawców fajerwerków obowiązku posiadania specjalnych zezwoleń, jednak muszą oni spełnić pewne wymogi dotyczące prowadzonego przez nich biznesu. Wyroby pirotechniczne może zatem sprzedawać każda pełnoletnia osoba, która prowadzi własną działalność gospodarczą i ma odpowiedni wpis PKD w ewidencji działalności. Fajerwerki, które można nabyć m.in. w Hurtowni Fajerwerków AS, są zaklasyfikowane do grupy materiałów wybuchowych i dlatego ich sprzedaż podlega ścisłym regulacjom mającym na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa zarówno sprzedającym, jak i ich potencjalnym klientom. Z Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 stycznia 2016 roku możemy dowiedzieć się, że stoiska, na których sprzedawane są sztuczne ognie, muszą spełniać określone wymogi.
Przeczytaj również: Czy każdą wierzytelność można sprzedać?
Jakie wymogi muszą spełniać punkty sprzedaż fajerwerków?
Punkty sprzedaży fajerwerków muszą spełniać ściśle określone przez przepisy prawa wymogi. Łączna masa wyrobów pirotechnicznych zgromadzonych w punktach sprzedaży doraźnej, a więc takiej, która trwa nie dłużej niż 21 dni, nie może przekraczać 300 kg brutto (mogą się na nich znajdować tylko wyroby pirotechniczne klasy 1, 2 i 3). W przypadku pomieszczeń sklepowych oferujących sprzedaż fajerwerków przez okres dłuższy niż 21 dni w roku wartość ta rośnie do 1000 kg brutto. Na tego typu stoiskach można handlować wyrobami pirotechnicznymi klasy 1, 2, 3, T1 i P1.
Przeczytaj również: Jak działa skup monet kolekcjonerskich?
Pomieszczenia, w których składowane są sztuczne ognie, muszą zapewniać im właściwe warunki, aby zagwarantować bezpieczeństwo sprzedającym i kupującym, dlatego na wysokości 1 m od podłogi temperatura nie może przekraczać w nich 30°C. Muszą być one także wyposażone w koc gaśniczy oraz dwie gaśnice pionowe o pojemności przynajmniej 6 litrów środka gaśniczego każda. Wszystkie półki i regały, na których przechowywane są sztuczne ognie, powinny być wykonane z materiałów trudnopalnych, a obiekt handlowy musi posiadać sprawny system wentylacji. Grzejniki oraz przewody grzewcze nie mogą znajdować się bliżej niż 1 m od opakowań z wyrobami pirotechnicznymi, a drzwi ewakuacyjne muszą być rozsuwane lub otwierać się na zewnątrz poprzez pchnięcie.
Jeżeli punkt sprzedaży sztucznych ogni ma być zlokalizowany w obiekcie handlowym, musi być wyraźnie wyodrębniony. Sprzedaż nie może odbywać się na zasadach samoobsługi. Kolejnym wymogiem jest umieszczenie informacji o zakazie sprzedaży wyrobów pirotechnicznych osobom nieletnim. Ważnym warunkiem dotyczącym pomieszczeń doraźnej sprzedaży jest wydzielenie w nich specjalnej strefy ochronnej, w której nie można palić wyrobów tytoniowych, używać otwartego ognia, spawać czy prowadzić innych prac, które mogłyby stworzyć warunki dla zapłonu albo wybuchu zgromadzonych w nich wyrobów pirotechnicznych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Biuro poselskie Krzysztofa Lisek
Biura poselskie, senatorskie
woj. warmińsko-mazurskie10-117 Olsztyn, 1 Maja 13 lok. 711