Jak wygląda praca pośrednika pracy?
Pośrednik pracy to specjalista, który – najogólniej rzecz ujmując – zajmuje się wyszukiwaniem ofert dla osób, które poszukują zatrudnienia. Co ważne, jest to zawód regulowany, do którego wykonywania trzeba mieć odpowiednią licencję. Jak wygląda szczegółowy zakres obowiązków takiego profesjonalisty i dlaczego warto zgłosić się do agencji pośrednictwa?
Pośrednictwo pracy – ważna w dzisiejszych czasach usługa
Pośrednictwo pracy to szereg usług świadczonych głównie na rzecz osób szukających zatrudnienia. Współcześnie nabiera ona szczególnego znaczenia, ponieważ rynek jest zróżnicowany, a coraz trudniej znaleźć rzetelnego pracodawcę.
Przeczytaj również: W jakich zawodach za granicą najczęściej pracują Polacy?
W dodatku samo utrzymanie stanowiska staje się coraz większym wyzwaniem – w obliczu redukcji płac w niektórych sektorach czy konieczności wyprowadzki do innego miasta.
Obecnie standardem jest również zjawisko przekwalifikowywania się i poszukiwania etatu w sektorze niezwiązanym z dotychczasową działalnością.
Wszystkie powyższe czynniki sprawiają, że oferty pracy oferowane przez wyspecjalizowane agencje pośrednictwa są chętnie przeglądane przez pokaźne grono zainteresowanych.
W takich miejscach pracują wykwalifikowani fachowcy, których zadaniem jest poszukiwanie ofert idealnie dopasowanych do oczekiwań pracodawców i do kompetencji potencjalnego pracownika.
Czym dokładnie zajmuje się pośrednik pracy?
Zakres obowiązków pośrednika pracy jest bardzo zróżnicowany. Taka osoba jest odpowiedzialna za:
kontaktowanie się z potencjalnymi pracodawcami w celu pozyskania informacji o wakatach,
udzielanie informacji o możliwościach i formach poszukiwania pracowników,
udzielanie wszystkim zainteresowanym informacji o aktualnych miejscach pracy i możliwościach jej podjęcia,
dystrybucję etatów wśród osób zainteresowanych związaniem się z daną firmą,
negocjowanie z podmiotami w zakresie warunków zatrudnienia i nie tylko.
Jak widać, działania pośrednika pracy z takiej firmy jak Olma Sp. z o.o. są zaawansowane i wymagają szerokich kompetencji miękkich oraz twardych.
Jeśli chodzi o charakter tego zawodu, to mowa głównie o wykonywaniu obowiązków z biura. Zdarza się jednak, że jakieś aktywności mają miejsce w terenie – tak jest choćby w przypadku organizowania targów branżowych.
Licencja pośrednika pracy – co warto wiedzieć?
Pośrednikiem pracy może być osoba niekarana, która otrzymała licencję zawodową i ma pełną zdolność do czynności prawnych. Do otrzymania takiego certyfikatu niezbędne jest złożenie wniosku.
Wyróżnia się trzy typy licencji: licencję zawodową zwykłą, I stopnia oraz II stopnia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana