Jak wybrać hosting dla swojej firmy?

Jak wybrać hosting dla swojej firmy?

Dla wielu przedsiębiorców, którzy dopiero poznają tajniki działania w Internecie, termin hosting może wydawać się tajemniczy. Mam nadzieję, że ten artykuł rozwieje wszelkie wątpliwości i pozwoli Ci w spokoju wybrać odpowiednią ofertę hostingu dla swojej firmy.

Hosting – co to jest?

Hosting to miejsce na serwerze dla Twojej strony internetowej. Serwer ten wyróżnia się tym, że działa bez przerwy 24 godziny na dobę. W ten sposób Twoja witryna jest dostępna dla internautów bez przerwy. 

Obok domeny i projektu strony internetowej hosting to element konieczny, żeby Twoja firma mogła zaistnieć w sieci. Te same elementy będą potrzebne do otworzenia sklepu internetowego. 

Jak wybrać dobry hosting?

Na rynku dostępna jest cała masa opcji. Aby wybrać najlepszą, zwróć uwagę na takie parametry i możliwości jak:

  • bezpieczeństwo i ochrona przed wirusami,
  • prędkość pracy serwera,
  • bezawaryjność działania serwera,
  • kontakt z obsługą techniczną w razie awarii lub pytań,
  • stworzenie kont e-mail,
  • ewentualne limity transferu i inne,
  • stworzenia kopii bezpieczeństwa (backup),
  • wielkość dostępnej powierzchni na serwerze, 
  • gdzie znajduje się serwer (fizycznie).

To, jaki hosting wybrać, zależy od tego, jak bardzo zamierzasz rozwijać swoją stronę. Jeśli ma być to spory serwis z dużą liczbą elementów (grafik, plików wideo), koniecznie zwróć uwagę, ile miejsca na serwerze udostępnia usługodawca. Sprawdź też, czy serwery w kontekście technologicznym udźwigną Twój projekt strony. 

Ponadto dowiedz się, jakie opinie ma wybrany przez Ciebie usługodawca. Często w merytorycznych komentarzach można znaleźć cenne uwagi dotyczące pracy serwera. 


Hosting na miarę. Wysoka wydajność i szybkość strony 


Hosting – ile kosztuje?

W tej kwestii trudno powiedzieć coś konkretnego. Hosting możesz dostać nawet za darmo. Ale raczej odradzam tego typu rozwiązań. Hosting za free to opcja dla amatorów, którzy nie planują w przyszłości rozwijać swojego serwisu. Wiąże się on z dużymi ograniczeniami. 

Opcje płatne wahają się pomiędzy kilkoma stówami za rok do ok. tysiąca złotych rocznie. Dla firmy nie są to wygórowane kwoty, a tego typu hosting pozwala spać spokojnie i z optymizmem patrzyć w przyszłość. 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.