Artykuł sponsorowany

Jak wybrać dobre ubezpieczenie typu cargo?

Jak wybrać dobre ubezpieczenie typu cargo?

Ubezpieczenie cargo nie jest obowiązkowe. Mimo to wiele firm działających w branży transportowej traktuje je jako uzupełnienie standardowej polisy. Takie zabezpieczenie pozwala na pokrycie kosztów wynikających z ewentualnych strat powstałych w czasie przesyłu ładunków, o ile jest dobrze dopasowane do profilu działalności. Czym należy się więc kierować, wybierając ubezpieczenie cargo? Wyjaśniamy.

Czym jest ubezpieczenie cargo?

Ubezpieczenie cargo to metoda na zabezpieczenie ładunków przed niespodziewanymi sytuacjami podczas transportu. Polisa zapewnia wsparcie finansowe w razie:

  • kradzieży czy włamania;

  • powstania uszkodzeń na skutek działania sił natury, np. powodzi czy huraganu;

  • zdarzenia losowego, np. wybuchu lub pożaru;

  • wystąpienia zniszczeń podczas załadunku lub rozładunku.

Warto wiedzieć, że ochrona dotyczy zarówno towarów przewożonych samodzielnie, jak i w czasie korzystania z usług zawodowego przewoźnika zajmującego się np. transportem morskim. Pomoc ubezpieczyciela obejmuje towary nowe i używane. Nie dotyczy jednak dokumentów, dzieł sztuki czy żywych zwierząt.

Ubezpieczenie cargo powinny wykupić zwłaszcza przedsiębiorstwa handlowe, transportowe oraz zakłady produkcyjne. Finalny koszt polisy zależy m.in. od wartości przewożonego ładunku i od zakresu ochrony.

Rodzaje ubezpieczenia cargo

Do dyspozycji firm działających w branży transportowej są 3 główne typy polis typu cargo. Pierwsza z nich dotyczy jednorazowego przewozu ładunków i zawiera się ją tylko na okres przewozu określonych towarów. Takie rozwiązanie sprawdzi się, gdy ilość przesyłek w skali rocznej jest stosunkowo niska. W razie wątpliwości swój wybór można skonsultować ze specjalistami z agencji celnej NET-CARGO.

Kolejny wariant, czyli polisa otwartego pokrycia, przewiduje ustalenie konkretnego zakresu i stawki ubezpieczeniowej na okres 12 miesięcy. W tym czasie wszystkie zgłoszone przewozy są objęte ochroną. Ta opcja ma zastosowanie w firmach, które z jakiegoś powody nie potrzebują ubezpieczać wszystkich swoich transportów.

Z kolei polisa obrotowa dotyczy wszystkich przesyłek realizowanych w ramach działalności danej firmy. Zabezpiecza przewozy realizowane przez okres 12 miesięcy, bez konieczności zgłaszania ich. Ubezpieczenie obrotowe wykupują przedsiębiorstwa, które wykonują duże ilości transportów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.