Jak skutecznie prezentować projekty biznesowe?
Nawet najlepiej opracowany projekt biznesowy, to według specjalistów tylko połowa sukcesu. Drugą stanowi umiejętność zaprezentowania go w taki sposób, aby przekonać do niego osoby decyzyjne. Tylko wtedy mamy realną szansę na znalezienie inwestora lub sprzedaż naszego pomysłu. Dlatego warto zadbać, aby nasz projekt został profesjonalnie przedstawiony. Sprawdźmy więc, co decyduje o skuteczności prezentacji projektów biznesowych?
Jak przygotować się do prezentacji projektów biznesowych?
Prezentacja projektów nie jest rzeczą łatwą. Poza doskonałą znajomością pomysłów od strony merytorycznej, która powinna obejmować wszystkie istotne zagadnienia techniczne, finansowe, czy marketingowe, liczą się również zdolności interpersonalne osoby dokonującej prezentacji. W wielu przypadkach to właśnie one mogą przekonać innych do podjęcia korzystnej dla nas decyzji. O ile prezentacja istotnych cech projektów, nie stanowi dla ich twórców większego problemu, to występują one w sferze umiejętności demonstracyjnych. Tu z pomocą przychodzą kursy oferowane przez firmę ACTIO — Mowa Publiczna z Warszawy, która od ponad dwudziestu lat prowadzi szkolenia z zakresu profesjonalnych i skutecznych sposobów prezentacji projektów biznesowych. Są one skierowane do wszystkich, chcących zdobyć praktyczne umiejętności w tej dziedzinie.
Przeczytaj również: Jak przygotować teczkę reklamową?
Co podnosi jakość prezentacji projektów biznesowych?
Przygotowania do prezentacji projektów biznesowych poza zagadnieniami merytorycznymi, związanymi z projektami, powinny obejmować wszystkie aspekty istotne podczas wystąpień publicznych. Najważniejszymi z nich są mowa i wizerunek osoby dokonującej prezentacji. Dlatego tak ważną rolę odgrywa sposób mówienia, a nawet dobór słów, których zadaniem jest zrobienie na słuchaczach odpowiedniego wrażenia. Z kolei wizerunek, na który składają się właściwie dobrany ubiór i mowa ciała, ma za zadanie wzmocnić przekaz słowny. Obie kwestie są ważnym punktem szkoleń z zakresu prezentacji biznesowych, w których ogromny nacisk kładzie się na praktykę. Dzięki zajęciom z emisji głosu, sztuki wystąpień w przestrzeni publicznej, czy umiejętności wykorzystania gestów, prowadzonym przez wybitnych znawców tematu, można stać się prawdziwym mistrzem prezentacji biznesowych.
Przeczytaj również: Jak się przygotować do założenia firmy?
Przeczytaj również: Jak przygotować firmę na audyt podatkowy?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana