Artykuł sponsorowany

Jak przygotować firmę na audyt podatkowy?

Jak przygotować firmę na audyt podatkowy?

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z licznymi obowiązkami, których prawidłowe realizowanie może przesądzić o spodziewanym sukcesie biznesowym. Jedną z powinności, która staje przed każdym przedsiębiorcą, jest właściwe opłacanie koniecznych podatków i niekiedy poddanie swojej firmy audytowi podatkowemu. W dzisiejszym tekście opowiemy nieco szerzej o tej kwestii. Wyjaśnimy, czym jest audyt podatkowy i jak się do niego przygotować.

Czym jest audyt podatkowy?

Audyt podatkowy jest badaniem, które ma na celu zweryfikowanie poprawności rozliczania się danego przedsiębiorstwa z właściwym organem podatkowym. Dzięki niemu możliwe jest nie tylko wykrycie ewentualnych błędów, ale i przewidzenie potencjalnych ryzyk podatkowych. Jak twierdzą liczni przedstawiciele kancelarii prawnych, audyt podatkowy pozwala na usprawnienie pracy badanej firmy i na zapobieżenie możliwym nieprawidłowościom w zakresie rozliczania się z należnych podatków.

Po przeprowadzeniu audytu podatkowego właściciel bądź właściciele danego przedsiębiorstwa uzyskują cenne informacje na temat tego, czy w sposobie ich rozliczania się z właściwym organem podatkowym wystąpiły jakiekolwiek nieprawidłowości. Podczas badania dokonywana jest też diagnoza ewentualnych ryzyk podatkowych z jednoczesnym zaproponowaniem możliwych rozwiązań problemów.

Audyt podatkowy stanowi szczególnie rozległe zagadnienie, które składa się z licznych szczegółowych tematów będących przedmiotem planowanego badania. Specjaliści mający szeroką wiedzę na temat tego typu sprawdzeń, między innymi osoby zajmujące się doradztwem podatkowym w Warszawie lub w dowolnej innej miejscowości, wskazują w związku z tym na wiele korzyści płynących z przeprowadzenia audytu. Opisywane badanie jest skutecznym narządzeniem pozwalającym na optymalizację należności podatkowych, co może mieć bezpośredni wpływ na poprawę sytuacji finansowej badanego przedsiębiorstwa. Audyt podatkowy może obejmować szereg rozmaitych sprawdzeń, na przykład kontrolę wybranych obszarów działalności firmy, takich jak inwestycje, sprzedaż i zakupy czy należności.

Co warto zrobić przed audytem podatkowym?

Odpowiednie przygotowanie firmy do audytu podatkowego zwiększa szanse na sprawne i szybkie dokonanie badania. To, co może zrobić właściciel bądź właściciele przedsiębiorstwa przed realizacją sprawdzenia, to przede wszystkim skompletowanie wszystkich niezbędnych dokumentów, a także skorzystanie z profesjonalnej porady prawnej, dzięki której możliwe będzie rozwianie wszelkich wątpliwości dotyczących planowanego badania.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.