Artykuł sponsorowany

Etykieta jako element reklamowy

Etykieta jako element reklamowy

Etykiety produktowe mają wiele zadań. Przede wszystkim dzięki nim klient może zapoznać się ze składem danego produktu, instrukcją jego przygotowania, czy podmiotem odpowiedzialnym za produkcję. To jednak nie wszystko. Dla przedsiębiorców odpowiedni projekt etykiety to również szansa na skuteczną reklamę, która przekłada się na wyniki sprzedażowe. Sprawdź, jak wykorzystać ten element w marketingu firmy.

 

Projektowanie etykiety pod kątem reklamowym — na co zwrócić uwagę?

 

Promocję produktu, szczególnie jeżeli dopiero pojawia się na rynku i jest nowością, warto rozpocząć od właściwego dopasowania etykiety, jaka będzie się na nim znajdować. Firma może przygotować jej projekt samodzielnie lub zdecydować się na pomoc profesjonalistów. Niezwykle istotne w tym zakresie jest właściwe dopracowanie wzoru. Warto więc zwrócić uwagę na każdy, nawet najmniejszy szczegół.

 

- Głównym zadaniem etykiet jest przedstawienie opisu danego produktu. Często pomija się kwestię wykorzystania tej powierzchni w celach reklamowych, co od strony marketingowej jest poważnym błędem. Właściwie dopracowana etykieta produktu stanowi istotne źródło informacji dla klienta, może przyciągnąć jego uwagę i zachęcić go do zakupu. Dużą zaletą jest również możliwość okresowej zmiany treści np. w przypadku akcji promocyjnej. Nie ma w tym przypadku konieczności zmiany całego opakowania, co wiąże się ze sporymi oszczędnościami – zauważa specjalista z Emerson Polska Sp. z o.o. Sp. k.
 

Etykiety reklamowe — poznaj ich najważniejsze cechy

 

Coraz częściej etykiety produktowe wykorzystuje się jako nośnik reklamy. Dlatego nie bez znaczenia jest ich wykonanie. Zastanawiasz się, czym charakteryzuje się dobrze wykonany element? Tym, na co warto zwrócić szczególną uwagę, są przede wszystkim:

  • jakość materiału,
  • kształt etykiety,
  • sposób klejenia oraz umieszczenie jej na produkcie lub całym kartonie,
  • jakość druku — czytelność tekstu oraz estetyka grafiki.

 

Etykieta reklamowe, którą wykorzystuje się jako element marketingowy powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby konsument mógł od razu zauważyć wyeksponowane walory danego towaru. Stosując etykiety, można podnieść prestiż danej marki, np. za pomocą specjalnych zdobień, które będą wyróżniać ją na tle konkurencji. Jest to również sposób na okresowe promowanie nowości oraz wprowadzenie akcji promocyjnych, które zwrócą uwagę potencjalnego klienta i skłonią go do zakupu wybranego produktu.

 

Informacje zawarte na etykiecie — co musi się na nich znaleźć?

 

Należy pamiętać, że etykiety każdego produktu, oprócz estetycznej grafiki, powinny uwzględniać szczegółowe informacje dotyczące składu oraz przydatności do użycia. Tyczy się to szczególnie kosmetyków i artykułów spożywczych. Konsumenci od pewnego czasu zaczęli przykładać znacznie większą wagę do tego, co kupują. Możliwość zapoznania się z ważnymi dla nich informacjami bywa więc kluczowa.

 

Pozostałą część powierzchni można wykorzystać w celach reklamowych. Jest to obecnie jeden z najpopularniejszych oraz najtańszych sposobów, dzięki którym przedsiębiorstwa mogą wpływać na zwiększenie swoich obrotów.

 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.