Artykuł sponsorowany

Dlaczego menedżerowie powinni skorzystać z doradztwa biznesowego?

Dlaczego menedżerowie powinni skorzystać z doradztwa biznesowego?

Doradztwo biznesowe kojarzy się zazwyczaj z coachingiem i mentoringiem. Wypiera tradycyjne formy szkoleniowe, ponieważ oferuje jeszcze więcej. Zwykłe szkolenie może nie wystarczyć (zabraknie czasu, motywacji, odpowiedniej komunikacji), aby zmienić nastroje w firmie i poprawić pracę menadżerów. W ramach doradztwa biznesowego przedsiębiorstwo-klient otrzymuje pomoc trenera.

Na czym polega doradztwo biznesowe? Zalety rozwiązania

Doradca biznesowy może pomóc w wielu aspektach – przede wszystkim wtedy, gdy w firmie pojawiają się jakieś problemy wewnętrzne, które przeszkadzają w jej harmonijnym rozwoju. Doradztwo biznesowe polega na zerknięciu na klienta z zewnątrz, przedstawieniu informacji zwrotnej, a także wprowadzeniu odpowiednich szkoleń i konsultacji (w ramach działań naprawczych). Doradca biznesowy pozwala zrozumieć menadżerom, jakie błędy popełniają w swojej pracy i jak się zmienić.

Jeden ze sztandarowych kursów, oferowanych przez doradców biznesowych, dotyczy zakresu zarządzania zespołem. W podstawowym szkoleniu menadżer dowie się m.in. jak dostosować swój styl komunikacji do sytuacji i pracowników, a także jak delegować zadania w zależności od typu osobowości i stażu pracownika. W zwykłej firmie szkoleniowej usługa skończyłaby się tylko na tym. Doradztwo biznesowe oferuje znacznie więcej. Doradca biznesowy przyjmuje postać trenera, który sprawdza na bieżąco, jak menadżer wykonuje swoje zadania i podpowiada na konkretnych przykładach, co zrobić w danej sytuacji. Trener nie jest osobą znikąd. To persona, która ma szerokie doświadczenie i wiedzę w zakresie psychologii (szczególnie społecznej), zarządzaniu.

Najpopularniejsze usługi w ramach doradztwa biznesowego

Doradztwo biznesowe sprawdza się nie tylko wcoachingu (prowadzeniu klasycznych szkoleń), ale i pomaga poprawić komunikację interpersonalną w różnych działań. Usługi takich firm dotyczą zarządzania zespołem, komunikacji w zespole, delegowania zadań, budowaniu pozycji lidera w grupie, a także budowaniu długofalowych relacji z klientem (sprzedaży B2B).

Firma Boska Consulting z Gdańska, prowadzona przez Liliannę Falencikowską, certyfikowaną trenerkę biznesu, doradcę biznesowego i doradcę marki osobistej, specjalizuje się głównie w doradztwie biznesowym dla przedsiębiorczych kobiet.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.