Czym handlować? Pośrednictwo handlowe

Czym handlować? Pośrednictwo handlowe

Handlem nazywa się proces gospodarczy, który polega na wymianie towarów i pieniędzy. Przeprowadza się go zwykle przez pośredników, aby otrzymać zyski. Sprowadza się do działalności gospodarczej, która polega na nabyciu i sprzedaży towarów. Czym można handlować? Jak wygląda handel zagraniczny? Czym jest pośrednictwo handlowe? Wyjaśniamy wszystko w naszym artykule.

Czym można handlować?

Nieustającą popularnością na rynku cieszy się budownictwo. Branża rozwija się intensywnie, a nowe inwestycje deweloperskie wciąż się pojawiają. W szczególności dotyczy to indywidualnych inwestorów. W związku z tym akcesoria i produkty potrzebne w tej dziedzinie wiążą się z dużym popytem. Sprzedawać można:

  • druty, liny stalowe i pręty
  • profile i kształtowniki
  • nakrętki, podkładki i śruby
  • wkręty
  • wiertła

Oprócz tego warto pomyśleć nad sprzedażą suplementów. Składają się na nie:

  • środki witaminowo-mineralne
  • preparaty odchudzające
  • leki na odporność
  • tabletki, które wspomagają układ pokarmowy

Popularnością cieszy się także auto handel. Sprzedawanie samochodów wymaga jednak założenia działalności gospodarczej.

Handel zagraniczny – praktyczne informacje

Od kiedy Polska weszła do Unii Europejskiej w sytuacji wymiany handlowej z resztą członków, terminy „eksport” i „import” przestały funkcjonować. Handel zagraniczny i wspomniane pojęcia wiążą się z krajami pozaunijnymi. W przypadku sprowadzania towarów z innych państw Unii Europejskiej określa się to wewnątrzwspólnotową dostawą towarów. Jest to istotne w stosunku do podatków czy kwestii cła. Warto wcześniej zrobić research i poznać na przykład obowiązujące przepisy czy procedury. Dobrze oprócz tego sprawdzić formy finansowania oraz ochrony transakcji, ryzyko działalności czy metody odzyskiwania należności. Aby się zabezpieczyć, należy użyć takich narzędzi jak inkaso czy akredytywa. Dobrze jest także określić dokładnie odpowiedzialność każdej ze stron, a także:

  • warunki płatności
  • terminy
  • warunki dostaw

Z kim można handlować?

Jeśli zajmujesz się handlem, powinieneś zastanowić się nad gronem odbiorców, a więc grupą docelową, do której będziesz kierować usługi. Zależy to szczególnie od struktury demograficznej miejsca, w którym będziesz handlować. Dobrze jest wcześniej zbadać rynek i potrzeby potencjalnych klientów. Jest to ważny proces, który wpłynie na Twoje sprawne zarabianie. Wówczas będzie można zrealizować założone postulaty. Warto przy tym skorzystać z pomocy specjalistów od doradztwa klienta.

Czym jest pośrednictwo handlowe?

Z usług agencji, która zajmuje się pośrednictwem handlowym, mogą skorzystać osoby prywatne i właściciele przedsiębiorstw. Kraj świadczenia usługi wpływa na wysokość opłat. Pośrednictwo handlowe sprowadza się do sprzedaży przez wyznaczoną trzecią osobę. Chodzi o sprzedawcę produktów lub usług klientowi firmy bądź osoby prywatnej zlecającej cały proces. Wyrok z 2 października 2006 roku określa rolę właściciela i pośrednika.

Jak się okazuje, odsprzedażą może się zająć właściciel konkretnego towaru czy dyspozytor. W innym przypadku występuje jako pośrednik handlowy. W przypadku zawarcia umowy agencyjnej możliwe jest pośrednictwo. Agent przyjmuje zlecenie i jest zobowiązany do przedstawicielstwa własnego przedsiębiorstwa i działania. Polega to na pośredniczeniu w sprawie klienta za ustaloną opłatę w stosunku do zawierania umów. Co ciekawe, umowa może mieć postać zlecenia. Wtedy czynności polegają na wykonywaniu działań prawnych, a więc pośrednictwa na rzecz zleceniodawcy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.