Artykuł sponsorowany

Czy warto współpracować z agencją pracy zatrudniając cudzoziemców?

Czy warto współpracować z agencją pracy zatrudniając cudzoziemców?

Od pewnego czasu na polskim rynku pracy obserwujemy charakterystyczne zjawisko: to nie człowiek szuka pracy, a praca szuka człowieka. Przedsiębiorcy działający w różnych branżach wręcz głowią się, jak przyciągnąć do swojej firmy nowych pracowników. Jeśli wśród rodaków chętnych brakuje, pojawia się pomysł, by zatrudnić obywateli innych państw, głównie z Ukrainy i Białorusi. Czy warto wówczas współpracować z agencją pracowników z Europy wschodniej?

Wyszukiwanie pracowników dla firmy finalizowane zatrudnieniem

Wszyscy przedsiębiorcy zainteresowani przyjęciem pracowników ze Wschodu mogą skorzystać z usług fachowej agencji pracowników, jak agencja PD SOLIDBUD z okolic Bydgoszczy. Oferta kierowana jest zarówno do potężnych zakładów i koncernów produkcyjnych, jak i do mniejszych firm. Współpraca z agencją pracowników to generalnie kilka kroków: badanie potrzeb, rekrutacja, wdrożenie i finalizacja. Specjaliści w agencji najpierw określają wspólnie ze swoim klientem-przedsiębiorcą, jakie ma potrzeby. Ilu, jakich pracowników mu brakuje i jakie ma wobec nich oczekiwania. Ustalane są też oczywiście wszelkie kwestie finansowe. Wyszukaniem i pozyskaniem pracowników zajmują się fachowcy z agencji. Po akceptacji zaproponowanych kandydatów przez klienta agencji następuje przygotowanie i uzyskanie właściwej dokumentacji (wdrożenie), podpisanie umów i finalizacyjne skierowanie nowej kadry do firmy. Jest też inny wariant: to wynajem pracowników, których zatrudnia sama agencja pracowników z Europy wschodniej. Do tego jeszcze nawiążemy.

Gwarancja dobrze dopełnionych formalności, brak obciążeń dla działu kadr

Współpraca z agencją pracy przy zatrudnieniu cudzoziemców to gwarancja dobrze dopełnionych formalności. Nie ma tu miejsca na uchybienia. Doświadczona agencja ponadto wyszuka dla przedsiębiorcy sumiennych, rzetelnych i dyspozycyjnych kandydatów. Obywatele zza wschodniej granicy przybywają do Polski w celach zarobkowych, zależy im na pracy.

Teoretycznie takie zadanie przedsiębiorca może też powierzyć pracownikom swojego działu kadr, jednak to wymagałoby doszkolenia (przepisy, formalności). Zdecydowanie bardziej opłaca się podjąć współpracę z agencją zatrudnienia, która znajdzie odpowiednich kandydatów do zatrudnienia w firmie lub zaoferuje outsourcing pracowniczy, czyli wynajem, leasing pracowników. Drugi wariant to całkowite odciążenie na tym polu dla dział kadr, bo przedsiębiorca rozlicza się jedynie z agencją pracowników, a nie z samymi zatrudnionymi. 

Nie ma więc wątpliwości, że warto współpracować z agencją pracy, zatrudniając cudzoziemców.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.