Artykuł sponsorowany

Czy w polskich firmach jest miejsce dla mówców motywacyjnych?

Czy w polskich firmach jest miejsce dla mówców motywacyjnych?

Zawód mówcy motywacyjnego jest często wykonywany przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych i w Europie Zachodniej. W Polsce, póki co, jeszcze nie udało mu się zdobyć dużej popularności. W prowadzeniu rozmów i wykładów motywacyjnych dla managerów i pracowników firm specjalizuje się stosunkowo niewiele osób. Coraz więcej kierowników i właścicieli dużych firm, obserwując to, w jaki sposób prowadzony jest biznes w innych krajach, zaczyna jednak dostrzegać drzemiący w takim działaniu potencjał. Więcej na temat pracy mówców motywacyjnych przeczytasz w naszym artykule.

Charakterystyka zawodu mówcy motywacyjnego

Mówca motywacyjny to osoba, która potrafi motywować swoich rozmówców do pracy i wesprzeć ich w osiąganiu stawianych przed nimi celów. Najlepiej w tej roli sprawdzają się osoby, które mają na swoim koncie sukcesy i teraz potrafią się podzielić ze swoimi słuchaczami metodami, które pomogły im je osiągnąć. Mówca motywacyjny, żeby jego działania były skuteczne, musi być szanowany przez swoich słuchaczy. Z tego względu w rolach mówców najlepiej sprawdzają się ludzie, którzy są powszechnie znani z osiąganych przez siebie sukcesów zawodowych. Wśród takich specjalistów są nie tylko osoby znane z mediów czy z biznesu, ale również sławni artyści czy wybitni sportowcy.

W Polsce jednym z najpopularniejszych i współpracujących z coraz większą liczbą firm mówcą motywacyjnym jest czterokrotny mistrz olimpijski i trzykrotny mistrz świata w chodzie sportowym Robert Korzeniowski. W trakcie swojej kariery sportowej musiał borykać się z wieloma przeciwnościami, a po osiągnięciu wszystkiego, co mógł, szukać odpowiedniej motywacji do tego, żeby odnosić dalsze sukcesy. Teraz, po zakończeniu kariery sportowej, dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi osobami. Jako mówca motywacyjny stara się dostosować prowadzone wykłady do potrzeb swoich słuchaczy, w taki sposób, żeby pomóc im osiągać sukcesy zawodowe.

Czym powinien się charakteryzować dobry mówca motywacyjny?

Dobry mówca motywacyjny powinien umieć nawiązać dobry kontakt ze swoimi słuchaczami. Jest to bardzo ważne nie tylko podczas indywidualnych spotkań w ramach mentoringu w biznesie, ale także podczas prowadzonych przez niego dla szerszego grona słuchaczy wykładów motywacyjnych. Mówca na pewno musi być specjalistą z zakresu komunikacji. Dobrze, jeżeli w nawiązaniu dobrego kontaktu ze słuchaczami pomagają mu własne doświadczenia. Są one zawsze bardzo ważne i umożliwiają mu dotarcie do odbiorców. Dzielenie się własnymi sposobami na stawianie i osiąganie kolejnych celów na pewno lepiej trafia do słuchaczy niż rozmowy teoretyczne, które są oparte wyłącznie na wiedzy zdobytej i znanej tylko z książek.

Ważna w pracy mówcy motywacyjnego jest też umiejętność zarażania słuchaczy swoją pasją i chęcią dążenia do osiągania dobrych rezultatów działań. Przygotowując wykłady motywacyjne, mówca musi je dostosować do publiki w taki sposób, żeby były w stanie jej pomóc w szukaniu motywacji i metod rozwiązywania napotykanych po drodze problemów.

Jakie są cele szkoleń motywacyjnych dla pracowników?

Głównym celem organizowanych przez firmy spotkań z mówcą motywacyjnym jest podniesienie u pracowników poziomu zadowolenia z pracy oraz zmotywowanie ich do dalszego wykonywania swoich obowiązków. Zaproszenie do przeprowadzenia rozmowy motywacyjnej z pracownikami firmy znanej wszystkim osoby na pewno poskutkuje tym, że pracownicy będą bardzo zadowoleni, ponieważ będą mieli poczucie, że firma dba o ich rozwój i stara się zrobić wszystko, żeby zdopingować ich do intensywnej pracy oraz do realizowania stawianych przed nimi celów.

W niektórych przypadkach firmy zapraszają na organizowane dla pracowników spotkania z mówcami motywacyjnymi także swoich partnerów biznesowych i najważniejszych klientów. Celem takich działań jest udowodnienie klientom, że firma jest zdeterminowana do realizowania stawianych sobie celów i korzysta w tym celu z wielu dostępnych na rynku możliwości.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.