Artykuł sponsorowany

Czy umieszczenie reklamy świetlnej na fasadzie budynku wymaga pozwolenia?

Czy umieszczenie reklamy świetlnej na fasadzie budynku wymaga pozwolenia?

Reklama świetlna na fasadzie budynku to idealny sposób na reklamę i zwrócenie uwagi przechodniów. Warto jednak pamiętać o przepisach prawa, które są związane z montażem reklam wykorzystujących podświetlenie LED. Umieszczenie ich na budynkach zależy przede wszystkim od lokalizacji i ich charakteru. Czy takie działanie jest zgodne z prawem i wymaga pozwolenia?

Kiedy montaż reklamy świetlnej na budynku wymaga pozwolenia?

Zgoda na montaż takich reklam nie jest wymagana w przypadku obiektów, które nie są objęte ochroną konserwatorską. Wystarczy zgłosić chęć montażu nośnika odpowiedniemu organowi – w zależności od lokalizacji będzie to Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego, starosta lub wojewoda. Gdy nadzorca do 30 dni od dnia dostarczenia wniosku nie zgłosi sprzeciwu, wtedy można zainstalować zgłoszoną reklamę. Zgoda konserwatora na montaż jest z kolei niezbędna w przypadku obiektów wpisanych do rejestru zabytków. We wniosku o pozwolenie musi znajdować się uzasadnienie oraz opis nośnika, jaki będzie zastosowany, czy także sposób montażu. Reklama świetlna na takim budynku bez zezwolenia podlega karze grzywny.

Kiedy montaż reklamy świetlnej jest zabroniony?

Należy pamiętać, że wyróżnia się pewne ograniczenia, do których absolutnie trzeba się zastosować przy montażu reklam świetlnych. W przeciwnym razie organ decyzyjny może zgłosić sprzeciw do zaproponowanej formy reklamy. Przede wszystkim nośnik musi wpisywać się w lokalny plan zagospodarowania przestrzennego. Nie może być uciążliwy dla osób mieszkających w sąsiedztwie, stwarzać zagrożenia dla osób lub mienia, a także pogarszać stanu środowiska naturalnego i warunków atmosferycznych. Przy fasadzie budynku mieszkalnego dodatkowo reklama nie może ograniczać dopływu światła. W precyzyjnym dopasowaniu świetlnych neonów pomaga agencja reklamowa Log Art, która dba o zadowolenie swoich Klientów.

Co brane jest pod uwagę przy wydawaniu zgody na montaż reklamy LED na fasadzie budynku?

Prawo o ruchu drogowym zabrania umieszczania w pobliskim sąsiedztwie drogi obiektów wytwarzających silne światło, mogące powodować oślepienie. Aby móc zamontować taką reklamę, należy mieć zgodę zarządcy drogi. Brane są pod uwagę takie czynniki, jak odległość od skrzyżowań, natężenie ruchu, ilość wypadków na drodze czy kolory reklamy.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.