Czy umieszczenie reklamy świetlnej na fasadzie budynku wymaga pozwolenia?

Reklama świetlna na fasadzie budynku to idealny sposób na reklamę i zwrócenie uwagi przechodniów. Warto jednak pamiętać o przepisach prawa, które są związane z montażem reklam wykorzystujących podświetlenie LED. Umieszczenie ich na budynkach zależy przede wszystkim od lokalizacji i ich charakteru. Czy takie działanie jest zgodne z prawem i wymaga pozwolenia?
Kiedy montaż reklamy świetlnej na budynku wymaga pozwolenia?
Zgoda na montaż takich reklam nie jest wymagana w przypadku obiektów, które nie są objęte ochroną konserwatorską. Wystarczy zgłosić chęć montażu nośnika odpowiedniemu organowi – w zależności od lokalizacji będzie to Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego, starosta lub wojewoda. Gdy nadzorca do 30 dni od dnia dostarczenia wniosku nie zgłosi sprzeciwu, wtedy można zainstalować zgłoszoną reklamę. Zgoda konserwatora na montaż jest z kolei niezbędna w przypadku obiektów wpisanych do rejestru zabytków. We wniosku o pozwolenie musi znajdować się uzasadnienie oraz opis nośnika, jaki będzie zastosowany, czy także sposób montażu. Reklama świetlna na takim budynku bez zezwolenia podlega karze grzywny.
Kiedy montaż reklamy świetlnej jest zabroniony?
Należy pamiętać, że wyróżnia się pewne ograniczenia, do których absolutnie trzeba się zastosować przy montażu reklam świetlnych. W przeciwnym razie organ decyzyjny może zgłosić sprzeciw do zaproponowanej formy reklamy. Przede wszystkim nośnik musi wpisywać się w lokalny plan zagospodarowania przestrzennego. Nie może być uciążliwy dla osób mieszkających w sąsiedztwie, stwarzać zagrożenia dla osób lub mienia, a także pogarszać stanu środowiska naturalnego i warunków atmosferycznych. Przy fasadzie budynku mieszkalnego dodatkowo reklama nie może ograniczać dopływu światła. W precyzyjnym dopasowaniu świetlnych neonów pomaga agencja reklamowa Log Art, która dba o zadowolenie swoich Klientów.
Co brane jest pod uwagę przy wydawaniu zgody na montaż reklamy LED na fasadzie budynku?
Prawo o ruchu drogowym zabrania umieszczania w pobliskim sąsiedztwie drogi obiektów wytwarzających silne światło, mogące powodować oślepienie. Aby móc zamontować taką reklamę, należy mieć zgodę zarządcy drogi. Brane są pod uwagę takie czynniki, jak odległość od skrzyżowań, natężenie ruchu, ilość wypadków na drodze czy kolory reklamy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
DCF Dotacje Consulting Finanse Sp. z o.o.
Konsulting
woj. wielkopolskie60-702 Poznań, Głogowska 31 lok. 33
-
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja Dr Bogusława Federa
Doradztwo gospodarcze
woj. mazowieckie05-827 Grodzisk Mazowiecki, Orzeszkowej 2
-
Biuro Prawne Cesja Sp. z o.o.
Doradztwo prawne
woj. dolnośląskie51-109 Wrocław, Na Polance 12 lok. 5
-
M&M Biuro Legalizacji Pobytu Cudzoziemców Sp. z o.o.
Doradztwo prawne
woj. mazowieckie00-626 Warszawa, Willowa 8/10 lok. 17