Artykuł sponsorowany

Czy można otrzymać dofinansowanie do okularów w zakładzie pracy?

Czy można otrzymać dofinansowanie do okularów w zakładzie pracy?

Dobrze dobrane okulary to przejaw troski o niezwykle ważny narząd - nasz wzrok. Czasami jednak zaniedbujemy go i nie pamiętamy o regularnych badaniach i wymianie okularów w razie potrzeby. Mimo iż ceny okularów nie są niskie, warto pamiętać, że możliwe jest uzyskanie dofinansowania do okularów od naszego pracodawcy. Jeśli interesuje Cię ten temat, zapraszamy do lektury.

Jakie są etapy ubiegania się o dofinansowanie do okularów?

Dobra wiadomość dla osób pracujących przed monitorem komputera jest taka, że mają one prawo ubiegać się o dofinansowanie do okularów, jeżeli przynajmniej 4 godziny dziennie spędzają przed komputerem. Mówią o tym przepisy Kodeksu Pracy. Kolejnym warunkiem, jaki musi zostać spełniony, abyśmy mogli skorzystać z takiej formy dofinansowania, jest udokumentowanie potrzeby noszenia okularów potwierdzone przez lekarza. Aby takie zaświadczenie stało się podstawą dofinansowania, musi je wystawić okulista podczas okresowych badań profilaktycznych pracownika.

Następnym krokiem będzie zakup szkieł i oprawek w wybranym zakładzie optycznym. Mieszkańcy Gliwic i okolic mogą skorzystać w takim wypadku z salonu optycznego Nemezis. Ostatnim etapem związanym z uzyskaniem dofinansowania z zakładu pracy będzie przedstawienie pracodawcy zaświadczenia od okulisty wraz z fakturą za okulary. Warto mieć na uwadze, że kwota dofinansowania okularów w całości zależy od decyzji pracodawcy.  

Co warto mieć na uwadze wybierając okulary do pracy?

Wybierając okulary do pracy przy komputerze powinniśmy zwrócić uwagę nie tylko na ich wygląd i wartości korekcyjne soczewek okularowych, lecz także – a może przede wszystkim – na zabezpieczenie naszego wzroku przed niebiesko-fioletowym światłem emitowanym przez ekrany komputerów czy smartfony. Nie każdy wie, że wytężona praca przed monitorem komputera powodować może nie tylko zespół suchego oka czy też zamazywanie się obrazu, lecz także prowadzić może do nadmiernego napięcia akomodacyjnego, a te z kolei – do pogłębienia się kłopotów ze wzrokiem. Dlatego właśnie kupując okulary do pracy przed komputerem pamiętajmy o poinformowaniu o tym optyka, który pomoże nam dobrać odpowiednią powłokę z filtrem, abyśmy mogli w przyszłości uniknąć powyższych problemów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.