Co to jest konsulting?

Co to jest konsulting?

Konsulting to forma doradztwa, z której powinni skorzystać młode lub borykające się z problemami przedsiębiorstwa. Usługi konsultingowe dzielą się na poszczególne rodzaje. Są formą działalności usługowej i obejmują twórczość. Czym właściwie jest konsulting? Jakie wydziela się jego rodzaje? Dlaczego warto skorzystać z usług? Co powinna zawierać odpowiednia umowa i co powinna spełniać?

Czym jest konsulting?

Konsulting to usługa polegająca na udzielaniu porad w zakresie wielu branż i prowadzenia działalności gospodarczej. Usługi konsultingowe polegają na zawarciu umowy. Powinno się to cechować neutralnością, dyskrecją i obiektywizmem. Zakres usługi wyznacza klient. Zawiera się ją pomiędzy konsultantem a klientem. Cechuje się dwustronnym zobowiązaniem. Do klienta należą uprawnienia decyzyjne. Usługi najczęściej świadczy się na bazie umowy cywilnoprawnej. W jej skład powinny wchodzić lojalnościowe klauzuly.

Jakie są rodzaje konsultingu?

Profesjonalny konsulting to forma ekonomicznego doradztwa. Jej początki sięgają końca XIX wieku. Na jej rozwój wpłynęła potrzeba zwiększenia wydajności. W 1926 roku w Chicago powstała pierwsza firma konsultingowa działająca w ekonomii. Obecnie można podzielić je na doradztwo:

  • Operacyjne – polega na optymalizacji danej działalności firmy. Przykład: Outsourcing lub zarządzanie procesami
  • IT – sprowadza się do określenia potrzeb technologicznych przedsiębiorstwa i wdrożenia właściwych systemów informatycznych. Przykład: nadzór techniczny w obrębie informacji w przedsiębiorstwie
  • Strategiczne – w jego zakres wchodzi tworzenie oraz wdrażanie planów rozwojowych. Przykład: zasoby, branże, konkurencyjność, tworzenie strategii czy wprowadzanie systemów motywacyjnych i jakościowych
  • Podatkowe – tworzenie strategii podatkowych, optymalizacja obciążenia podatkowego czy analiza norm prawnych. Także reprezentacja klienta w sądzie
  • Finansowe – zajmowanie się strukturami finansowymi firmy, aby poprawić jej rentowność. Także zajmuje się analizami finansowymi, określaniem potrzeb oraz najlepszych dla przedsiębiorstwa ofert. Przykład: Opracowanie biznesplanów
  • Personalne – wprowadzanie sprawdzających się rozwiązań w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi, a także pomoc w analizie potrzeb w zakresie szkoleń
  • Marketingowe (PR) – pośrednictwo w przypadku przygotowywania strategii promocyjnych czy kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Przykład: Zarządzanie informacjami między firmą a klientami i ich opinią

Dlaczego warto skorzystać z usług konsultingowych?

Firma konsultingowa z doświadczeniem ma w ofercie szeroką listę usług doradczych. Mogą być finansowe lub szkoleniowe. Skorzystanie z pomocy szczególnie przydaje się nowym, dopiero zaczynającym działalność na rynku przedsiębiorstwom. Także firmy, które mają problemy, chętnie korzystają z pomocy. Warto skorzystać z usług konsultingu biznesowego, który zlokalizuje przyczynę problemów i wdroży odpowiednie rozwiązania. Skutkuje to poprawą stanu firmy na wielu płaszczyznach. Wzmocni się poza tym pozycja rynkowa. Najlepsi specjaliści zajmą się restrukturyzacją i opracują strategie rozwojowe. Zajmą się także zarządzaniem kapitałem ludzkim oraz finansami. Zostaną ponadto wdrożone potrzebne rozwiązania optymalizacyjne. Warto wiedzieć, że optymalizacja procesów i kosztów dobrze wpłynie na stanowisko firmy na rynku. Wszystko to przy niedużych nakładach finansowych.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.