Artykuł sponsorowany

Badania szczerości pracowników i wspólników. Na czym to polega?

Badania szczerości pracowników i wspólników. Na czym to polega?

Z usług biur detektywistycznych korzystają zarówno osoby prywatne, jak i firmy czy instytucje. W przypadku tych drugich detektywi przeprowadzają szereg działań, mających na celu ochronę ich interesów. Szczegółowej weryfikacji możemy poddać zarówno kontrahentów biznesowych, jak i pracowników. W jaki sposób detektyw bada szczerość docelowych wspólników i zatrudnionych przez nas osób?

Badanie szczerości pracowników

Niewątpliwą zmorą pracodawców są nieuczciwi pracownicy. Kradzież pieniędzy, towaru lub poufnych danych czy działanie na niekorzyść przedsiębiorstwa niestety wciąż są na początku dziennym. Zadaniem prywatnego detektywa jest weryfikacja kandydatów na pracowników jeszcze zanim zostaną oni przez nas zatrudnieni. Na pomoc detektywa możemy liczyć także w przypadku, gdy chcemy sprawdzić wiarygodność obecnych pracowników. Biuro detektywistyczne poddaje dogłębnej analizie ich umiejętności oraz kompetencje, aby ocenić, czy zatrudnione przez nas osoby zajmują odpowiednie stanowiska. Przeprowadzi także wywiad środowiskowy, między innymi kontaktując się z zaufaną osobą z poprzedniej pracy. Dzięki temu mamy pewność, że naszą kadrę tworzą ludzie godni zaufania.

Analiza wiarygodności partnerów biznesowych

Prawidłowy dobór kontrahentów biznesowych ma istotny wpływ między innymi na budowę reputacji firmy i jej wartość rynkową. Wszelkie działania biznesowe niosą ze sobą spore ryzyko – firma może paść ofiarą oszustwa i ponieść niemałe straty. Aby to ryzyko zminimalizować, prywatny detektyw weryfikuje wiarygodność potencjalnych partnerów naszej firmy. W tym celu dokonuje analizy finansowej kontrahenta, weryfikacji jego obecnego stanu majątkowego, historii jego funkcjonowania i na tej podstawie szacuje ryzyko związane z ewentualną współpracą.

Ocena wiarygodności partnerów biznesowych sięga daleko poza sprawdzenie opinii handlowej o firmie. Biuro detektywistyczne może potwierdzić prawdziwość danych przedsiębiorstwa, takich jak NIP, Regon czy KRS. Ponadto weryfikuje, czy przeciwko docelowemu kontrahentowi nie zostały wytoczone żadne postępowania sądowe oraz, czy nie figuruje on w rejestrze dłużników bądź rejestrze zastawów. Ocenie poddawane są także przedstawiane przez partnera koncesje, licencje czy aktywa i pasywa jego firmy – dodaje nasz rozmówca z biura detektywistycznego Detektywi w Koszalinie.

Weryfikacja dokumentów firmowych

Obecnie nietrudno sfałszować szereg różnych dokumentów mających moc prawną, jak na przykład umowy czy certyfikaty. Warto każdorazowo sprawdzić dokumenty dostarczane przez partnera biznesowego jeszcze przed oraz po ich podpisaniu, aby nie narażać firmy, szczególnie gdy mają one charakter zobowiązujący. Biuro detektywistyczne oceni autentyczność tych dokumentów oraz ich poprawność: merytoryczną, formalną i rachunkową. Dysponuje on wystarczającymi środkami, aby skutecznie zweryfikować widniejące na poszczególnych stronach podpisy i pochodzenie dokumentów. Dodatkowo sprawdzi za nas, czy zaszły jakiekolwiek zmiany między pierwotną a ostateczną wersją dokumentów oraz, czy po podpisaniu ich przez nas nie zmieniono ich treści bez naszej wiedzy.

Wiarygodność kontrahenta a wywiad gospodarczy

Wywiad gospodarczy polega na sporządzeniu i dostarczeniu przez biuro detektywistyczne raportu dotyczącego sytuacji finansowej, kadrowej oraz prawnej naszego partnera biznesowego. W raporcie znajdują się m.in.: kondycja finansowa firmy oraz jej historia, struktura własności, dane rejestrowe firmy, posiadane bądź zbyte nieruchomości, struktura zarządu, rachunek zysków i strat, przepływy pieniężne, wnioski o upadłość czy powiązania kapitałowe spółek. Tak obszerny raport pozwoli nam skutecznie ocenić wiarygodność kontrahenta i podjąć słuszną decyzję o ewentualnej współpracy. Dzięki wywiadowi gospodarczemu możemy sprawnie ocenić ryzyko wspólnych działań biznesowych, uniknąć sporych strat finansowych i zdobyć przewagę konkurencyjną.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.