Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego prawnika

Cechy dobrego prawnika

Błyskotliwy jak Harvey Specter czy bezkompromisowy jak Joanna Chyłka? Jakimi cechami dobry prawnik wyróżnia się wśród przeciętnych przedstawicieli tej wymagającej profesji? Wszyscy absolwenci prawa musieli przyswoić ogrom wiedzy i zdać trudne egzaminy, by uzyskać prawo do wykonywania zawodu. Ukończone studia nie wystarczą jednak, by odnieść sukces i cieszyć się zaufaniem klientów. Sprawdźmy, czym charakteryzują się najlepsi prawnicy.

Dobry prawnik? Rzetelny i kompetentny!

Do prawnika zwracamy się z różnego rodzaju sprawami natury osobistej i biznesowej, zawsze licząc na jego fachową pomoc w rozwiązaniu problemu po naszej myśli. Dlatego rzetelne podejście do wykonywania swojej pracy oznaczające solidność, sumienność i wnikliwość, jest wyjątkowo cenne w tym zawodzie. Każdy klient chce czuć, że jego adwokat czy radca prawny naprawdę poważnie podchodzi do swoich obowiązków.

Przeczytaj również: Jak zgłosić zmiany w zarejestrowanym KRS-ie?

Z drugiej strony dobry prawnik musi wiedzieć, co robić w każdej, nawet nietypowej sytuacji, co wymaga od niego nieustannego poszerzania i uaktualniania swojej wiedzy. Dzięki temu jest kompetentny i pewny siebie w pozytywnym rozumieniu tego słowa. A to z kolei sprawia, że klient może poczuć się spokojnie i bezpiecznie – w końcu jest pod dobrą opieką profesjonalisty.

Przeczytaj również: Pomoc prawna w sprawach nabycia praw autorskich i pokrewnych

Przenikliwość i zaangażowanie – atuty każdego prawnika

Nieprzeciętna inteligencja i ogromna bystrość umysłu w połączeniu z wyjątkowym zaangażowaniem to cechy prawników, których znamy z wielkiego ekranu i popularnych seriali prawniczych. Obrońcy i prokuratorzy z niezwykłym zapałem graniczącym z zawziętością walczą na sali sądowej i poza nią, by osiągnąć swój cel. Czy w codziennym życiu prawnika te cechy również mają znaczenie? Oczywiście!

Przeczytaj również: Jakie działania obejmuje obsługa prawna firm w zakresie prawa pracy?

Nikt nie chciałby przecież powierzać swoich problemów osobie, która nie wykazuje żywego zainteresowania ich rozwiązaniem lub wydaje się pracować od niechcenia. Przenikliwość pozwala prawnikom szybko kojarzyć fakty i wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną w praktyczny sposób. Zaangażowanie w każdą poszczególną sprawę powoduje natomiast, że dobry prawnik daje z siebie wszystko, co znacznie zwiększa szansę na wygraną w sądzie lub znalezienie satysfakcjonującego rozwiązania.

Zaufanie, czyli kilka słów o relacji prawnika i klienta

Za wizytą w kancelarii prawnej stoją często wielkie emocje, traumatyczne przeżycia lub ważne interesy. Prawnik staje się powiernikiem klienta, ale jedynie pod warunkiem, że wzbudza zaufanie. W rozmowie z klientem powinien stworzyć przyjazną atmosferę zachęcającą do szczerości i dzielenia się wszystkimi niezbędnymi informacjami – nawet tymi, które do tej pory nie ujrzały światła dziennego.

Warto wiedzieć, że każdego adwokata i radcę prawnego obowiązuje tajemnica zawodowa, co w praktyce oznacza, że nie mogą oni nikomu ujawniać informacji uzyskanych od klienta. Konsekwencją jej naruszenia jest odpowiedzialność dyscyplinarna, cywilno-prawna – wyjaśnia specjalista z Kancelarii Radców Prawnych MZM w Rybniku.

Empatia i komunikatywność: dwie cechy, bez których prawnikowi trudno pracować

Empatia, czyli zdolność wczuwania się w czyjeś położenie i patrzenia na świat z perspektywy drugiego człowieka, to ważna cecha dobrego prawnika. Dzięki niej jest on w stanie zrozumieć motywacje i uczucia innych ludzi, co znacznie ułatwia współpracę nie tylko z klientem, ale i innymi zaangażowanymi w sprawę osobami.

W związku z tym, że prawnicy codziennie spotykają się i rozmawiają z wieloma ludźmi, niezbędna w tym zawodzie jest komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktów. Dobry prawnik potrafi dostosować sposób wyrażania się do osoby, z którą rozmawia, i wytłumaczyć w zrozumiały sposób nawet najbardziej skomplikowane prawne niuanse  swojemu klientowi. Często dobra rada doświadczonego prawnika lub wyjaśnienie obowiązujących przepisów rozwiewają wątpliwości i pomagają podjąć właściwe decyzje.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.